Wednesday, February 12, 2014

Järgnevalt kajastan bobberi ehitust ajavahemikus september 2013 kuni praeguse hetkeni. Vahelduva eduga olen tasapisi koguaeg midagi teinud ja asi liigub. 

Sellel pildil on näha tagumise porika installimist. Tegemist peaks olema iz-jupiter/ või planeta esiporikaga, mis  leidis enda uue elu harley tagaporikana. Nagu välja tuleb siis see porikas on tänapäeval üsna rariteetne, mõni seltsimees üritas ka endale sellist leida aga tulutult. Niisiis kui kellelgi peaks kusagil selline vedelema ja tahab sellest hirmsalt lahti saada siis võib mulle estonianchopper.com (SAUL) vahendusel märku anda...neid võib tulevikus ka vaja minna... Tagaporika tegin väikse reguleerimis võimalusega, et tulevikus oleks seda võimalik ka natuke vajadusel liigutada..
 Modifitseerisin originaal akukinnitust ning valmistasin uue minimalistliku tagaratta ja mootori vahele. Ega ruumiga väga kiita polnud ning aku läks praktiliselt millimeetri pealt sinna vahele..

Vahelduseks paar värvikat pilti garagest... 




Niisiis käes jälle uus aastanumber ning kuna kohustuslik talvine kurguhaigus on vaba päeva andnud siis uuendan ajaviiteks enda blogi kh väheke...

Kõigepealt tutvustan väheke enda uut masinat, mis jõudis minuni juba küll suvel 2013, aga siin pole temast  peale väikse jõulutervituse :) veel juttu olnud.

Tegemist siis jällegi ühe küllaltki legendaarse masinaga. Yamaha XT500 aastast 1978, võimsust 20kw ja kaalu 150kg. Väga mõnus vintage enduro... alumiinium paak annab asjale veel sellise mõnusa sära...
Väga suuri taastamis või restaureerimis plaane mul esialgu ei ole selle masinaga, soetatud sai ta lihtsalt seepärast, et jäi silma ja enne rahu ei saanud kui ma olin ta ära koju toonud. Hea maal laupäeviti metsaserval sanna vihta tegemas käia ja niisama tötsutada põllapeal... 
 Esimese asjana oli näha, et vasakpoolne küljekaan oli viga saanud ning see tuli ära parandada.
Väheke alumiiniumi keevitust kohalikus töökojas ning natuke lihvimist ning asi jällegi nii nagu peab..
Karburaator sai ära puhastatud..
 Ning paigaldasin ka uue süütepooli

Niipalju siis hetkel sellest mänguasjast, eks kunagi oleks vaja mootorit näppida, aga seda juba tulevikus...

Tuesday, December 24, 2013

Kauneid Jõule ning õliseid garaazi õhtuid :)

Tuesday, May 21, 2013

Vahepeal nagu ikka muutun laisaks ja ei ole jõudnud blogisse pilte visata. Viskan mõned pildid viimasest arengust, mis sai juba pea kaks kuud tagasi tehtud.
Mootori tagumine kinnitus, millele puksid sisse treisin.
Läks pooleks jälle
Meerikamaalt värske kett ja hammakas. Väike hammakas tuli saksast
Sai posu pilte nüüd. Eks pildid räägivad rohkem kui niisama trükkimine. Vahepeal oli paar kuud vaikust, ning üleeile võtsin ennast jälle kätte ning hakkasin uuesti nokitsema. Toimetasin lenksu ning esimese tulega. Sai päev otsa mässatud ja midagi ära tehtud aga kõhutunne ei ole asjaga päris rahul...tuleb vist väheke ümber teha...elab ja näeb, mis saab. Suveks valmis saamine muutub kahtlaseks.




Thursday, February 28, 2013

Mõned õhtud on garaaziz nokitsetud. Nädalavahetusel käisin maal garaaziz ja monteerisin torupainutaja maha  ning seejärel panin linna garaazi üles. Varsti kui hardtaili tegemiseks läheb, siis on asi käepärast võtta kohe.
Täna ja eile tegelesin natuke tsikli lauapeale paigaldamisega. Treisin esihargile võlli puksid ning seadsin tagaratta koos Tomi käest laenatud hammakaga paika. Et masin hardtaili tegemise ajal paigast ei liiguks, keevitasin ta tuimalt laua külge kinni. Üks rakis tuleb veel tagaratta võllile teha, et kogu ülejäänd rauakola vahelt välja saaks visata.
See on siis minu uus treimasin. Olen väheke timmind ja regullinud ja töötab täitsa hästi. Tahab kindlasti veel õppimist ning timmimist. Eks ajapikku hakkan remontima ning täiendama seda kh. Juba peale mõne puksi treimist võib öelda, et ost tasus ära, kuna ei pea jooksma kuhugi treiali juurde ning saab täpselt sellise jubina kodus ära teha nagu vajaka...




Friday, February 22, 2013

Peaks ka ära mainima, et vahepeal kolisin ning olen vaikselt sisustanud enda uut workshopi kh. Garaazi ehitasin sisse ahju, et oleks hea soe nokitseda. Preagune garaaz on küll jupimaad väiksem aga samas soojaks läheb kiirelt ja tsiklit mahub täitsa talutavalt ehitama. Muretsetud sai ka korralikum treipink, millega saab päris palju vajalikke operatsioone lahendatud ilma kodust väljumata. Tsikliehitus seisis ka juppmaad selle taga, et kuna garaazist puudus tööstusvool siis ei olnud võimalust keevitust ega treipinki kasutada. Veebruari algul lahenes elektriprobleem ning nüüd ei tohiks väga palju takistusi enam olla...
Panen posu pilte, mis vahepealt tehtud ning juhtunud on...

Rihmavedu asendub ketiveoga
Sõber Tom kolis ka enda projektikaga mu garaazi. Tegemist siis shovelheadi moditud raam, evo 1350 2004a mootor. Tulemas päris kift elukas, elame näeme...eks vahest viskan sellest ka mõned klõpsud üles. 
Kuubikud soojenemas :)
Springer küljes

Rehvideks tulevad Oldschool Avonid
Eile sai päev otsa garaaziz oldud ning mõtiskletud raami ehituse üle. Mõtlesin välja hardtaili plaadid ning uue tagumise mootori kinnitus plaadi. Tegin Solidis joonised ning saatsin laserisse lõikamisse. Uued rehvid said ka velgedele paigaldatud.

Selline peaks hardtaili kuju enamvähem välja nägema hakkama.